donderdag 6 augustus 2015

Nachtschade


Buiten ruikt het naar regen op warm asfalt
toch is het fris voor een Zomeravond, maar sinds geen van ons een jas heeft meegebracht zullen we het moeten doen met elkaars warmte

je draagt je haren wild en je hart nog wilder
de tattoo’s op je arm vertellen me dat je niet bang bent voor iets permanents,
iets dat blijft

er is een stilte gevallen
maar volgens mij struikelden gewoonweg in ons hoofd
omdat we te druk bezig waren met het zoeken naar woorden

opeens besluit je te gaan dansen
en je grijpt naar mijn hand alsof ik aanmoediging nodig heb

daar staan we dan
geluiden die doen denken aan nachtleven en twee harten heel dicht bij elkaar begeleiden onze passen

een taxi passeert en we vluchten een portiek in
in mijn panty zit een ladder en je bent dapper genoeg hem te beklimmen
vijf minuten lang proeven we elkaars lippen
ik wankel op mijn benen en besef me dat de alcohol geen rol speelt

verliefd en aangeschoten lopen we terug naar het feest om de hoek waar een hobby-dj zijn houseplaatjes draait en een massa tevreden danst op de muziek

jij steekt een sigaret op
en ondanks dat je er veel slechte gewoontes op na houdt, is dit niet eentje waar ik me aan stoor
de vlammen likken beetje bij beetje het uiteinde van je tweevingersgenot op
en ik geef toe dat ik niets eerder zo rustgevend heb gevonden

voordat we de drukte opnieuw ingaan breng in mijn mond naar je oor en fluister:
‘’ik vrees dat ik al een beetje van je ben gaan houden’’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten